یادداشت کودک | شهدای شهرت را چقدر می‌شناسی؟
  • کد مطالب: ۱۷۷۰۲۸
  • /
  • ۳۱ شهريور‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۹

یادداشت کودک | شهدای شهرت را چقدر می‌شناسی؟

اگر نگاهی به تقویم بیندازید، می‌بینید که در هفته پیش رو، مناسبت‌های مهمی داریم؛ مناسبت‌هایی که هریک به‌تنهایی تاریخی بزرگ و پرافتخار دارند.

اول هر کار، «به نام خدا».

پیش از هر چیز، سلامی به شور و شوق ماه مهر، به همه‌ی شما بچه‌های خوب و عزیزی که سال جدید تحصیلی‌تان از راه می‌رسد و سرحال و باانگیزه برای دیداری دوباره با کتاب و درس و کلاس آماده می‌شوید.

دوستان پرانرژی و همیشه اهل مطالعه کوله‌پشتی!  اگر نگاهی به تقویم بیندازید، می‌بینید که در هفته پیش رو، مناسبت‌های مهمی داریم؛ مناسبت‌هایی که هریک به‌تنهایی تاریخی بزرگ و پرافتخار دارند.

امروز ۳۱ شهریور، آغاز هفته‌ی دفاع مقدس و شروع جنگ تحمیلی هشت‌ساله در سال ۱۳۵۹ است.

در این تاریخ، ارتش صدام به کشور ما حمله کرد و قصد داشت که خاک ما را به اشغال خود درآورد، اما به فرمان امام‌خمینی(ره)، دلاورمردان ما همگی به سوی مرزهای جنوب و غرب کشور رفتند و اجازه ندادند که وجبی از خاک عزیز کشورمان به دست دشمن بیفتد.

خوب است بدانید برای حفظ خاک و آب و امنیت امروز کشورمان، انسان‌های بسیاری شهید شدند و ما باید با خواندن تاریخ شجاعت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و فرماندهان دلیر، یاد و خاطره‌ی جان‌فشانی آن‌ها را زنده نگه داریم.

امروز هر کوچه و خیابان، نام شهیدی را با نام پلاک افتخار بر خود دارد. به عکس شهدا نگاه کنید و نامه‌هایشان را بخوانید. راستی، شهدای محل زندگی‌تان را چقدر می‌شناسید؟ می‌دانید شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان به ما چه سفارش‌هایی کرده‌اند؟

خوب است بدانید که شهدای عزیز کشورمان با الگوگرفتن از مکتب ظلم‌ستیز عاشورا و امام‌حسین(ع) از خاک و دین خود دفاع کردند و با خون پاکشان، درخت اسلام را آبیاری کردند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.